vrijdag 3 februari 2017

Hé die letter zit in mijn naam...

Hé die letter zit in mijn naam!
Wat heb ik dit zinnetje veel gehoord deze week! :)
Ons thema ging namelijk over letters en cijfers...

Onze derde kleuters komen in contact met de cijfers tot en met 10 en
 met de letters van het alfabet op een spelende manier.

De kleuters leren welke letters in hun naam zitten, maar ook welke andere woorden ze nog kunnen maken met die letters...

Het is een leerrijk, maar niet te vergeten speels thema voor onze kapoenen!


Spelletjes met de kaarten 


Zoeken welke woordjes nog met dezelfde letters beginnen 
als die van in mijn naam :) 


woordjes naleggen


woordjes stempelen






welke letters komen in mijn naam? 





woordjes maken met een spelletje van thuis :) 


kaartspelletje 


we spelen UNO




We leggen de kaartjes van minder naar meer
We zoeken in tijdschriften letters van onze naam :)


Bingo mag natuurlijk ook niet ontbreken in ons thema!

Geen opmerkingen: